Onze werkwijze – Maatwerk

In de loop van ons 15-jarig bestaan hebben we de meest uiteenlopende vragen van klanten gekregen. Heeft u een bepaalde wens voor de carrosserie of een origineel idee voor het interieur van uw klassieke wagen? Zowel op het vlak van reparaties, afwerkingen als restauraties verzorgden we al heel specifieke verzoeken.

Voor al uw maatwerk zit u goed bij CQS. Onze ervaren en bekwame medewerkers doorlopen samen met u het proces en gaan na hoe uw plannen het best worden gerealiseerd. Voor grotere projecten is het bijvoorbeeld mogelijk om in verschillende fases te werken. Zo kunnen we de wagen mechanisch onder handen nemen in de winter en – nadat u er een zomer van heeft genoten – verder gaan met het interieur of de carrosserie.

Voor elk project volgen we bij CQS een standaard werkwijze. Dit om alle werken overzichtelijk en duidelijk te houden voor alle partijen.

Verkenningsgesprek:

Tijdens een verkenningsgesprek luisteren we naar uw wensen, en horen we graag wat de huidige staat van het voertuig is. Aan de hand van dit gesprek gaan we na hoe we de wagen naar ons atelier in Tienen kunnen brengen om een offerte op te stellen.

Indicatieve offerte:

In deze fase bekijken we uw wagen met een kritisch oog. U kan de wagen zelf brengen maar als de wagen niet meer rijdt, kunnen wij het voertuig ook komen ophalen.

Na de evaluatie van uw wagen presenteren we een diagnose die rekening houdt met zowel uw wensen als wat wij nodig achten. Op basis van deze diagnose en vergelijkbare projecten kan vervolgens een indicatieve offerte worden opgesteld. Het is echter nooit mogelijk om een exacte prijsofferte op te maken, omdat elke wagen anders is en er altijd verassingen kunnen voorkomen. Toch verzekeren wij u dat u steeds een goed overzicht hebt van de werken en de bijhorende kostprijs.

Restauratie-overeenkomst:

Als u met deze offerte akkoord gaat, stellen we een restauratie-overeenkomst op. Op basis van de gevraagde werken wordt er een voorschotfactuur opgesteld, zodat beide partijen het budget onder controle kunnen houden.

Opvolging van de werken:

Tijdens de werken maken we foto’s. Deze krijgt u nadien mee, zodat u kan zien wat er precies gebeurd is, en hoe we te werk zijn gegaan. Bij langdurige projecten ontvangt u een login op onze website, waarmee u regelmatig nieuwe foto’s kan bekijken.

Daarnaast worden tijdens de werken tussentijdse facturen opgesteld, waarij u als klant een overzicht krijgt van de stand van zaken van het project. Het is mogelijk om tijdens de restauratie de werken stil te leggen voor een bepaalde tijd, deze mogelijkheid wordt vervat in de restauratie-overeenkomst.

Onvoorziene problemen:

Bij problemen contacteren wij u meteen om samen naar een oplossing te zoeken Als er extra werken moeten gebeuren, worden deze opgenomen in de originele restauratie-overeenkomst.

Vragen:

Wij zijn steeds bereikbaar voor vragen en u bent tijdens de werken ook altijd welkom om te komen kijken naar uw wagen. Maak vooraf wel en afspraak, zodat onze medewerkers tijd voor u kunnen vrijmaken.