Dinitrol behandeling

CQS is een erkend Dinitrol Center, en beschikt over de kennis en technieken om uw klassieker te beschermen tegen roest. Alle merken oldtimers zijn welkom voor een dergelijke behandeling, aarzel niet om ons te contacteren!

Een Dinitrol-behandeling verloopt steeds via een standaardprocedure.

Beoordeling:

Eerst gaan we kijken wat de huidige staat van uw wagen is. Waar zit er al roest, en hoe kunnen we dit verhelpen? Met een endoscoop kunnen wij goed in de holle ruimtes kijken, plaatsen die niet zichtbaar zijn met het blote oog, zoals bijvoorbeeld de binnenkant van het chassis. Tijdens deze beoordeling zal blijken of een Dinitrol-behandeling het juiste effect zal hebben. Want het kan namelijk ook zijn dat sommige delen gewoon al te slecht zijn, en dat enkel een vervanging van het onderdeel (bv. buizenframe) het probleem echt zal oplossen.

Offerte:

Wenst u een Dinitrol behandeling, dan gaan we een offerte opmaken aan de hand van wat we gezien hebben, en eventuele speciale wensen van u. Samen met u gaan we deze offerte bekijken, en als we de behandeling gaan uitvoeren, bekijken we de planning. U moet toch rekenen op enkele dagen dat u niet over uw oldtimer kan beschikken, in verband met de droogtijd en dergelijke.

Voorbereiding:

Als we van start gaan, maken we eerst de wagen schoon en droog. We maken alle te behandelen plaatsen schoon, onder hoge druk, waardoor alle roest zichtbaar wordt. Indien nodig schrapen we eerst deze roest weg zodat de producten direct op de onderste laag roest kunnen inwerken. Na deze reiniging moet de wagen drogen.

Behandeling:

Eerst gaan we de delen die niet behandeld dienen te worden, afdekken. We brengen dan Dinitrol ML aan op de roestgevoelige delen van de auto, zoals het buizenframe. Dit product dringt diep door in de roestlaag, en stopt het roestproces. Het is zeer vloeibaar, waardoor alle hoekjes en kantjes goed bereikt worden, en zorgt ervoor dat vocht en vuil het metaal niet langer kunnen aantasten. Na het drogen vormt dit product een wasachtige laag die de naden en kieren keurig afdicht. Ten slotte gaan we de onderkant behandelen met Dinitrol Sealant. Dit product gaat ervoor zorgen dat de laag ML beschermd is tegen steentjes, strooizout en ander vuil. Dit product droogt niet uit en blijft elastisch, wat voor een extra bescherming zorgt.

Nabehandeling:

Na de behandeling dient de wagen nog even te drogen, zodat alle producten goed kunnen inwerken. Na deze stap is de auto helemaal klaar, en staat deze weer glimmend en goed beschermd tegen roest voor u klaar!